Cara Letak Manual Ads di Artikel Blog

 CARA LETAK MANUAL ADS UNIT DI BLOG MENGGUNAKAN HTML

Info menarik | Hi readers, untuk perkongsian  dan info menarik kalini ni, saya akan berkongsi bagaimana saya meletakkan manual ads unit pada postingan dan artikel di blog saya . 

•Pertama sekali apa yang saya buat adalah saya log in ke akaun Google AdSense .

•Kemudian,tekan pada left side bar menu lalu tekan pada butang ads yang telah saya mark warna merah.
Tekan pada butang ads


•Selepas tekan butang ads sistem akan paparkan macam dibawah .
Tekan pada by Ads-unit 

•Pilih option in-article ads . Sebab kita nak letak ads dalam artikel kan? So pilih tu ya
Tekan red mark tu

•Disini kita perlu create nama ads kita. Tak kesah nak letak nama apa contoh :  Ads01 atau ads saya

•Selepas dah create ads name sistem akan paparkan code . Dan code ni perlu kita copy .
Copy code yang banyak tu . Cara nak implementasi code atau tempelkan code ada dekat arrow merah yang saya tanda tu .

Klik sini juga untuk panduan dari google untuk tempel code iklan anda .

•Cara nak implementasi code , anda perlu ke blog dan klik postingan terbaru anda ( artikel yang belum dipublish atau disiar ya) dan tekan pada butang HTML seperti di bawah


Tekan butang HTML yang saya mark merah tu

•Akhir sekali paste code yang telah anda copy pada bahagian bawah <head macam di bawah


Settle sudah . Ini cara saya tempelkan iklan . Kalau nak lebih faham dan tepat anda boleh klik pada google support .  
https://support.google.com/adsense/answer/9190028

Ok itu sahaja dari saya . Byeee

Comments

Popular Posts