Isu Palestin -Israel



Hi assalamualaikum | 

Sahabat-sahabat semua andai Bumi ini penduduknya  bersatu menentang kezaliman sudah Pasti tiada pertumpahan darah berlaku. Sesungguhnya Zionis laknatullah itu manusia yang paling sombong dan suka membuat kezaliman terhadap penduduk palestin .

Pada awal sebelum Israel Menduduki Bumi Palestin . Mereka hanyalah pengemis yang meraih simpati akibat ditindas oleh German . Mereka mengharap belas ihsan daripada penduduk Palestin. Tahun 1948 bermulalah sejarah hitam bagi orang-orang Palestin. Mereka dengan rela hati memberi orang Israel untuk duduk di Palestin.Akan tetapi gerakan Zionis iaitu bendera bintang Daud ini mula menunjuk belang dan tanduknya.Mereka mula menjarah seluruh Palestin dan ingin menjadikan Bumi Palestin itu sebagai Negara Israel . Mereka sangat kejam membunuh orang Palestin tidak kita agama ,wanita,kanak-kanak,bayi ,orang tua kesemuanya. 

Mereka ingin menakluk Masjid Al-Aqsa kerana ingin membina Kuil Solomon . Yang mereka percaya bahawa dulunya merupakan tapak istana Nabi Sulaiman. Sungguh gilanya mereka. Tujuan utama adalah ingin menyambut kedatangan Dajjal. Sehingga kini projek menggali di bawah masjid al-Aqsa dilakukan. Orang Islam Palestin yang beribadah di sana sering kali dikasari. 

Kenapa Orang Palestin tidak keluar dan lari sahaja sebagaimana Netanyahu menyuruh mereka keluar dari Palestin ? 

Tidak ada kepentingan untuk mereka keluar dari Palestin kerana itu adalah Tanah mereka orang Islam . 

Dahulunya bani Israel diajak bersama Nabi Musa a.s untuk berhijrah akan tetapi mereka tidak mahu dan sombong .Mereka berkata kau berjuanglah sendirian mempertahankan tanah itu . Tetapi sekarang tidak valid  lagi kerana Palestin telah diduduki sekian lama oleh kaum Kanaan . merekalah yang mengusahakan tanah tersebut sehingga hari ini .Israel mahukan balik Palestin  .

Sedikit info Mengapa Adolf Hitler membenci orang Yahudi ?

Kebencian Hitler semakin memuncak. Selama Perang Dunia Pertama (1914-1918), Hitler adalah seorang prajurit di tentara Jerman.

Pada akhir perang, dia dan banyak tentara Jerman lainnya, tidak bisa melupakan kekalahan Kekaisaran Jerman.

Komando tentara Jerman menyebarkan mitos bahwa tentara tidak kalah perang di medan perang, tetapi karena mereka telah dikhianati.

Tentara Jerman kalah karena "tikaman dari belakang", demikian sebutannya saat itu.

Hitler percaya pada mitos itu, bahwa Yahudi dan komunis telah mengkhianati negara.

Dengan menyalahkan orang-orang Yahudi atas kekalahan tersebut, Hitler menciptakan musuh stereotipe.

Pada 1920-an dan awal 1930-an, negara yang kalah masih dalam krisis ekonomi besar.

Menurut Nazi, mengusir orang-orang Yahudi adalah solusi dari masalah di Jerman.



Comments

Popular Posts